BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, May 20, 2010

BILA HATI BERBICARA,,

Salam kepada semua,

adakah kamu semua pernah mendengar hati kamu berbicara?? sudah tentu pernah kan,,
berbicara tentang apa? banyak,,,
bila kita sedih, kita semua tentu akan menangis dan berbicara dengan hati sendiri. Apa yang dibicarakan semuanya lahir secara benar.
Disaat itu akan timbul banyak persoalan dan penyesalan,,
" andai aku tau,,aku tak perlu teruskan "
" sampai hati dia buat aku macam ni "
Itulah ayat yg sentiasa dibicarakan dalam hati kita kan,,,,
ermmmm,,,, Hati kita sentiasa berkata benar, walaupun kadang2 mendesak kita untuk bercakap bohong..

Tapi seberapa banyak kah diantara anda semua yang suka berbicara dengan hati sendiri?
Saya??? sudah tentu suka berbicara dengan hati sendiri,,, kerana itu lebih baik dari kita berbicara dengan insan yang tiada hati dan perasaan,,
Siapa mereka tu???
Sudah tentu orang disekelilig kita kan,,,

Dikala kita suka bergembira, semua rakan baik berada disisi kita,ingin menumpang kegembiraan lah konon. Kita pulak sebagai rakan "layankan jaaa" kerana mereka rakan kita. Tapi bila kita dihimpit kesusahan dan kesedihan? Siapa yang sudi dekat dengan kita? Tiada siapa,,,,,,
Itukah yang dipanggil rakan? Bukan ,,,
" kalau aku susah takde sape nk tolong "
" hermmm,,,dlu aku senang, semua nak kawan ngan aku "
itukan ayat yang terlintas dihati kamu kan,, betul,,

Kenapa mesti berbicara , berbual, dan berborak dengan hati kamu sendiri? Kenapa kamu taknak luahkan saja??
" Itu lebih baik kawan,,, Malas lah nak panjang cerita,,, "

0 comments: